21 Nisan 2009 Salı

Kabine falı

Kabine değişir mi, değişmez mi? Papatya falının konusu budur Ankara'da bu günlerde. Valla ben de duyduğum son dedikoduları sizinle paylaşamadan edemeyeceğim. Niye bilmiyorum ama bi dumur oldum, Dışişleri Bakanlığı'yla ilgili son gelişmeleri duyunca. Dışişleri Bakanı Ali Babacan'ı, Dışişleri Bakanlığı'ndan alıp, ekonominin başına getirecekmiş Başbakan Tayyip Erdoğan. Yeni Dışişleri Bakanı TBMM Dışişleri Komisyonu başkanlığı görevini yürüten Murat Mercan olacakmış. Ancak, Mercan'ın Dışişleri Bakanlığı'na getirilecek olmasına Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, pek bir kızgınmış. Niye? Mercan, cumhurbaşkanlığı seçimleri sırasında Gül'e "Sen bu yarıştan çekil" diye bir mektup yazmış. Bu mektubu unutmayan Gül çifti, Mercan'ı Dışişleri Bakanlığı'nda görmek istemiyor.

Son haberler burada bitmiyor. Erdoğan kabineyi değiştirirken Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'i, Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Kürşat Tüzmen'i Ekonominin başı Mehmet Şimşek'i, Maliye Bakanı Kemal Unakıtan'ı kabine dışı bırakacakmış. Çelik'in yerine TBMM Başkanı Toptan eğitim bakanlığına, hükümet sözcüsü Cemil Çiçek de TBMM başkanlığına kaydırılacakmış.

Anlayacağınız Ankara'da siyaset 'kabine falları' üzerine kurulu bu ara. Bu dedikodular çok sağlam bir yerden gelmişse de kulağıma, ben Başbakan Erdoğan'ın yine bir 'one minute' çıkışı yapıp, herkesi şaşırtacağını düşünüyorum. O şaşırtmayı seviyor, ben de şaşırmayı.

Hiç yorum yok:

Öne Çıkan Yayın

Aradığınız sakinliğin adresini veriyorum : Göynük

Kaçıp, gitme dürtüsünün içimizi günde milyon kez yokladığı, dahası içimizi zonklattığı dönemler bunlar. Hep bir mayhoşluk, hep bir serse...