14 Mart 2009 Cumartesi

Michelle ve Hayrünnisa
















Türkiye'nin ilk türbanlı first lady'si Hayrünnisa Gül, Çankaya Köşkü'ne çıkarak coğrafyamızdaki fay hatlarında neredeyse 7.1 şiddetindeki deprem kadar kırılma yaratan eşi Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'le ilgili hislerini, cumhurbaşkanlığından önce şöyle anlatmıştı:

"Abdullah Bey'i ilk defa Kayseri'de, bir düğünde gördüm ve gerçekten hoşlandım. Benim teyzemin oğluyla onun halasının kızı evleniyordu. O tarihte Çemberlitaş Kız Lisesi'nde öğrenciydim. O zaman siyasetle uğraşmıyordu, üniversitede asistandı. Sakarya ile İstanbul arasında mekik dokuyordu. Bir sene kadar nişanlı kaldığımız için birbirimizi tanıma fırsatımız da oldu. 21 Ağustos 1980 günü evlendik. Beni çok genç görüp, çocukların benim olmadığını zannedenler var. Size açıkça söyleyeyim, kocamı çok seviyorum, ona hâlâ aşığım, ayrıca onu çok da yakışıklı bulurum. Kocamın Türkiye'nin kaderini değiştireceğine inanıyorum" (26 Kasım 2002.Hürriyet-Yener Süsoy röportajı)

Liseyi yarım bırakarak 15'inde kocasıyla evlenen Hayrünnisa Gül, first lady'lik kariyerinde neredeyse 2. yılını doldurmak üzere. Bir kez, eşi Abdullah Gül'le birlikte TV programına katılıp, Çankaya Köşkü'nde neler yaptığını, first lady'liğin nasıl birşey olduğunu anlatmaya çalıştı: Çok okuyorum, çocuklarımla ilgileniyorum, Türkiye'de eğitim ve kalkınma programlarını desteklemek için elimden geleni yapıyorum.

Hayrünnisa Gül, halen askerden vetolu. Türbanlı olduğu için. Eşiyle birlikte yurtdışına çıkarken, kırmızı halıdan yürüyüp askere selam veremiyor. Ya uçağa önceden geçip eşini bekliyor, ya da kırmızı halının kenarından dolaşıp askerle karşılaşmadan uçağa biniyor. Eşiyle birlikte zaman zaman Çankaya Köşkü'nde resepsiyonlara katılsa da, bu resepsiyonlara komutanlar da, eşleri de gelmiyor. Bakalım, Türkiye'de bir first lady türbanlı olduğu için daha ne kadar dışlanacak. Ya da birileri Hayrünnisa Hanım'ı dışladığını sanacak!

Türkiye'de birileri Hayrünnisa Hanım'ı gözönünden uzak tutmaya çalışsa da, Amerika'nın ilk Afrika asıllı siyahi first ladys'i Michelle LaVaughn Robinson Obama, Hayrünnisa Hanım'la 6 Nisan'da Ankara'da kucaklaşmanın heyecanını yaşıyor. Eşi Baracak Obama ile birlikte 6-7 Nisan'da Türkiye'de olacak Michelle Obama'nın, Hayrünnisa Hanım'la özel olarak ilgileneceği, ona özel hediyeler getireceği, 'kadın hakları ve dünya barışı' için özel projelerde beraber çalışma teklifinde bulunacağı bilgisi diplomasi kulislerinde dönmeye başladı bile. Kimse, "Hayrünnisa nere, Michelle nere" demesin. Princeton Üniversitesi'nden ve Harvard Hukuk Okulu'ndan mezun olan Michelle Obama, Amerikalı bir avukat olarak adından çok sözettirdiği gibi, Amerika'nın ilk Afrika asıllı siyahi first lady'si olarak da adından çok sözettirecek ve Türkiye ziyaretinde Hayrünnisa Hanım'a "Cesaretinize cesaret katmak için geldim. Kimse türbanlı olduğunuz için sizi dışlama hakkına sahip değil" diyecek. Kulağımıza bu bilgileri fısıldayan diplomatların yorumu da çoktan kayıtlara geçti: "Dünya gerçekten değişiyor"

Hiç yorum yok:

Öne Çıkan Yayın

Aradığınız sakinliğin adresini veriyorum : Göynük

Kaçıp, gitme dürtüsünün içimizi günde milyon kez yokladığı, dahası içimizi zonklattığı dönemler bunlar. Hep bir mayhoşluk, hep bir serse...